Tsar Alexander II:s trasiga kläder

För ungefär en vecka sedan skrev jag ett inlägg om mordet på tsar Alexander II. För att sammanfatta det kort så handlade inlägget om den dag då Alexander II föll offer för en bomb, fick benen bortsprängda och blödde till döds. Jag har nu lyckats hitta de kläder som Alexander II bar denna dag. Som ni ser så bär kläderna tydliga spår efter bomben! Jag tycker det är ganska fantastiskt att man faktiskt sparat kläderna! Skulle man vilja se dessa kläder "in real life" så finns de att beskåda på Hermitaget i St.Petersburg. Läs mer om mordet på tsar Alexander II här.




Postat av: Marica ☆ Rödebäck:

Tack tack!



Ja, Bob kan vara underhållande, iofs kan Viv också vara det men jag stör mig så mkt på henne =)

2010-06-22 @ 18:06:05
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

Gud vad intressant!

2010-06-22 @ 19:10:41
URL: http://tjelsi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: