Minibiografi: Information

Jag har bestämt mig för att skriva små "minibiografier" över Europas kungligheter kring sekelskiftet 1900, give and take some.. Först ut är kejsarinnan Alexandra av Ryssland. Anledningen till varför jag valt att börja med henne är att jag under gymnasiet skrev en uppsats om henne - därför kan jag använda mig av redan skrivet material. Perfekt Minibiografin kommer att publiceras i flera delar i kronologisk ordning! Första inlägget om Alexandra kommer snart att publiceras.


Postat av: Alexandresen

Trevligt trevligt :) Har du funderat över att skriva om Alexander den store eller är det inom ditt område? =)

2010-02-12 @ 17:18:37
URL: http://alexandresen.blogg.se/
Postat av: Diana

Vad skoj, det kommer bli jätte roligt att läsa! Släng gärna in bilder med!

2010-02-12 @ 19:00:52
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Ronja

Hej! Jag undrar om du kan skriva om Alexandra fick något missfall? Bara undrar..
Sen vet jag att Otma skrev dagböcker, finns det att köpa? Jag har Olgas dagbok, men jag kunde hitta någon annan av prinsessornas dagböcker, som jag helst gärna också vill läsa! //Ronja.. :)

2015-08-07 @ 20:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: