My own darling Huzy dear!

Jag har precis läst Alexandras brev till Nicky. Jag blir lika full i skratt varje gång jag läser vad Alix kallade sin man för. Dessa brev skrev 1915, då de varit gifta i 21 år och Nicky var 47 och Alix 42.

Detta är Alix´s öppningsfraser och benämningar på hennes man;
My very own Treasure,
My own precious One,
My own huzy darling,
My own beloved Darling,
My very own sweet One,
My very own beloved Husband,
My own Sweetheart,
Beloved One,
My very own Life,
My own sweet precious One,
My own darling Huzy dear,

Alix och Nicky tillsammans med Alexei som ser väldigt konstig ut.
Bilden är tagen kring 1914-1915
image196

Postat av: H.E.R.T.I.G.I.N.N.A.N af Uppsala

Hur kommer det sig att du är med i conniseur?

Jag tror också att Anna Aderson var Anastasia. Vissa tror att hon var sjuk till den graden att hon själv trodde att hon var Anastasia. Vissa tror att hon var någon som jobbade på slottet därför kunde så mycket om dem.

Jag har filmen hemma och tröttnar aldrig på den. Just den ryska kungafamiljen tycker jag mest om . Jag har starka band till Ryssland

2008-04-02 @ 22:39:33
URL: http://veckomagasinet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: