Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel har fått en dotter

Detta är en fantastiskt trevlig dag! Tidigt imorse meddelade nämligen hovet att kronprinsessan Victoria och prins Daniel har fått en dotter. Flickan föddes den 23 februari klockan 04.26 och vägde 3280 gram och var 51 centimer lång. Enligt hovet var prins Daniel med under hela förlossningen. För den som är intresserad av att ta del av ytterligare information kan jag rekommendera er att följa SVT:s liverapportering som pågår fram till klockan 12.15. SVT direktsänder även saluten som skjuts klockan 12.00 idag från Skeppsholmen i centrala Stockholm. Enligt uppgifter skall 21x2 salutskott avfyras.

Klicka här för att ta del av SVT:s liverapportering.

Jag och en vän hade slagit vad om att Victoria och Daniel skulle få en dotter, så där hade vi rätt. Däremot hade min vän satsat på tredje mars som nedkomstdatum medan jag trodde att den lyckliga tilldragelsen skulle äga rum dagen före, det vill säga den andra mars. Nu återstår det att se vad flickan får för namn? Vad tror ni? Själv har jag en känsla av att de kommer att döpa henne till Ingrid eller Alice.


 


Postat av: Kip

So happy. <3

2012-02-23 @ 09:58:35
URL: http://https://twitter.com/#!/kipstergurl
Postat av: Anonym

Va?! Är Vickan redan uppe och i farten?

2012-02-23 @ 14:04:53
Postat av: Johanna

Så glad för deras skull! :)

2012-02-23 @ 15:04:15
URL: http://lunaisok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: