Dagens bild: kejsarinnan Alexandra

Imorse hittade jag en förfrågan på min mail om jag inte kunde publicera fler bilder på kungligheter från förr på bloggen. Det kan jag givetvis göra. Jag har därför skapat en ny kategori som heter Dagens Bild. Under den kategorin kommer jag varje dag att publicera en bild ur kungligheternas vardag samt skriva en kortare text till.

Den som får inviga denna kateogori är den kunglighet som jag alltid varit mest fascinerad av: kejsarinnan Alexandra Feodorovna av Ryssland. Denna bild är tagen omkring 1901-1902. Jag valde denna bild därför att den visar en annorlunda Alexandra. Det är inte ofta man ser henne le på bild - så en bild där hon gör en ful grimas är verkligt unik.



Vem vill du se nästa gång i Dagens bild? Posta en kommentar och berätta!


Postat av: julia

sv:tack! Nix jag har inte gjort den själv :)

2011-11-08 @ 21:57:31
URL: http://julialaarsson.blogg.se/
Postat av: BELLZOR

Följa varandra via bloglovin'? Säg till när du lagt till mig i så fall så lägger jag till dig direkt efter :) Skriv gärna vilken prenumerant du blev också så gör jag detsamma! Kram <3

2011-11-08 @ 23:43:18
URL: http://bellzors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: