Tävling: Vinn "Nikolai och Alexandra" av Robert K. Massie

För att kicka igång bloggen som har stått stilla ett tag arrangerar jag en tävling där du kan vinna ett splitternytt exemplar av Nikolai och Alexandra av Robert K.Massie. Det enda du behöver göra för att delta är att svara på denna fråga: Vilken är din favoritkunglighet? Tävlingen pågår till torsdagen den 4 augusti klockan 12.00. Lycka till!

Postat av: Amanda

Prins William

2011-07-29 @ 16:40:06
Postat av: Linnéa

Hej Erika! Vad kul att du är tillbaka, jag har verkligen saknat din blogg.

Självklart är jag med! Vilket fantastiskt pris :)



Min favoritkunglighet är Storfurstinnan Olga Nikolaevna Romanova :)

2011-07-29 @ 20:07:43
URL: http://fantasygalen.blogg.se/
Postat av: linnea

Äntligen ett inlägg! :)

Är förresten en relativt ny läsare till din blogg (som för övrigt har fått mig att helt snöa in mig på den sista tsarfamiljen en tid nu..)

Jag tänker dock för ovanlighetens skull vara lite nationalistisk och säga att min favoritkunglighet genom alla tider är Konung Carl XVI Gustaf.

2011-07-30 @ 01:32:30
URL: http://picx.blogg.se/
Postat av: Diana

Hrm, svårt val... Där är så många. Förr verkade de ha så intressanta liv där det hände en massa.

Men en av favvisarna är nog Elizabeth av Österrike-Ungern "Sissi". Spännande (men tragiskt) livsöde och vacker som en dag! Målningen av henne som Franz Xaver Winterhalter gjort var faktiskt den tavla som väckte mitt intresse för konst... så jag har Sissi att tacka för allt nöje jag haft med det!

2011-07-30 @ 08:05:03
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hej! Har väldigt många faktiskt! Skulle dock vilja säga att min favorit är Elizabeth I. Hennes styrka, passion och avhållsamhet är fantastisk att läsa om och jag har alltid fascinerats av henne. Genom att aldrig gifta sig, riskerade hon inte sin tron och jag tror absolut att hennes far Henry var en stor faktor i att hon aldrig gifte sig. Hon levde i en tid då män hade all makt, och hon lyckades på ett otroligt sätt bevisa att kvinnor är lika kloka, modiga och starka som män! En fantastisk människa som jag verkligen skulle vilja åka tillbaka i tiden och träffa!



Sen är jag ett stort fan av hela den ryska tsarfamiljen och har fascinerats av deras öde ända sedan jag var liten. Deras samanhållning lyser igenom och självklart så vill man tro att de överlevde den dagen i juli 1918.

2011-07-30 @ 12:31:23
Postat av: Malyn

Oj, det är svårt att säga en enstaka person. Som grupp är jag ytterst fascinerad av Romanov-familjen, det är mitt intresse no. 1.



Ovanstående nämner Elizabeth 1. Otrolig kvinna!



Men, jag måste nog välja en annan dam som fascinerat mig genom många år, nämligen Marie Antoinette! Så där har du min "favorit"kunglighet :)

2011-07-30 @ 16:37:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: