Kaiserin Sissi

Om det finns någon ur det Europeiska kungahuset jag stör mig på, så är det Kaiserin Sissi. Jag vet inte riktigt varför, men jag har otroligt svårt att tolerera henne. Kanske beror det på den tv-serie som sändes på Foxkids, eller Jetix som det nu heter, och som handlade om Kaiserin Sissi och Franz' förlovningstid. Den serien var så förfärligt präktig och hemskt på alla sätt och vis. Sissi framställdes som en blond gudinna som dessutom var godheten själv. För det första var Sissi mycket mörk i håret och hon var verkligen inte godheten själv. Nej, i själva verket var hon ganska självisk. I serien medverkar även en person vid namn Helena. Helena är i serien en sur, bitter och elak person den person som Franz' var förlovad med innan han träffade Sissi. Till saken hör att denna Helena är i verkligheten Sissis äldre syster. Franz' skulle mycket riktigt gifta sig emd Helena men då han träffade Helena, och hennes yngre syster Sissi, föredrog han Sissi och gifte sig med henne istället. I serien framställs Sissi och Franz' relation som en alldeles fantastisk och mycket kärleksfull. Haha säger jag! Deras relation var i själva verket ganska dålig. De levde skiljda åt och Sissi lär ha sagt att ha gift sig med Franz var hennes livs största misstag. Det enda som jag gillar med Kaiserin Sissi är att hennes mamma hette Ludovika, som när det uttalas, låter som Ludvika. Wohoo!

Denna klänning hade Sissi på sig när hon knivhöggs till döds år 1898





Postat av: Alicia

Haha vad coolt! Stackars människa som hette Ludvika dock.

2009-02-24 @ 14:19:58
URL: http://aliciaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: