Nobel 2007

Länge leve Magdalena Ribbing!

Var har de gjort av Magdalena Ribbing, och varför har de tagit in en kvinna vid namn Cay Bond som mode samt vett och etikett expert? Då kära Cay Bond skulle beskriva prinsessan Viktorias klänning sade hon:
"Ja, man ser ju inte så mycket av klänningen. Men den är mörkt upptill och ljusare nedtill. Hon har också på sig, ehh.. ehh. ett diadem från den viktorianska tiden och hon bär den nog för att hennes namne drottning Viktoria bar det, så det är nog tradition."

Karin och jag, som är ivriga Nobel-fans och stora Magdalena Ribbing anhängare blev självklart mycket upprörda och Karin löste detta genom att gå och lägga sig. Själv sitter jag fortfarande kvar på och ser på spektaklet där kungen just rest sig och de skall snart bege sig upp mot den gyllene salen där dansen skall ta vid.

Erika sätter betyg på nobelfesten

Drottning Silvia
  • 4/5 - Drottningen har valt att använda sig av samma japanska designer som förra året. Vacker skärning och vacker röd nyans. Lite tråkigt att drottningens klänning är så lik den hon bar förra året.
Prinsessan Viktoria
  • 4/5 - Vackra färger, men ej smakfullt med en tvådelad dräkt. Håret mycket vackert och drottning Viktorias diadem matchar utmärkt.
Prinsessan Madeleine
  • 5/5 - Otrolig vacker skärning och färg.
Prinsessan Christina
  • 2/5 - Snälla människa! Prinsessan Christina har sett likadan ut sedan 1970-talet. Ett plus för drottning Margarethes vackra diadem.
Kristina Lugn:
  • Citat: Den här klänningen har jag inte själv sytt, utan den kvinna som sytt min klänning har också sytt alla Madickens klänningar.
  • 3/5 - Förvånansvärt snygg klänning för att tillhöra Kristina Lugn. Snygg i håret.
Klädbetyg: 18/25



Malou klipptes precis in i bild. Vad har människan på sig. En vit konstig blus och en lång grå kjol. INTE VACKERT!
Mette-Marit hade en utsökt dräkt med matchande hatt då fredspriset delades ut tidigare idag.



Det är allt från Nobel-experten Erika Lindblom just nu. I'll be back!




Postat av: Karin

Haha såg du inte Maud Olofssons klänning!? Jag skakar på huvudet och säger som alltid; Horrible dictu horrible dictu. Jag tror till och med att Kristina lugn hade lite smink på sig! Fantalastiskt

2007-12-11 @ 15:54:13
URL: http://ingolf.blogg.se
Postat av: astri

du, jag såg faktiskt lite på nobelfesten, och jag måste säga att maddes klänning var det fulaste jag sett! fem av fem! sluta nu! hatar när det är skuret med bara ett axelband. victorias var bäst, men lite fult med färgtonen på överdelen.

2007-12-12 @ 22:27:52
Postat av: Erika

What?! Jag tyckte att Viktorias överdel var fin, men det var fult att den ljusa toningen resulterade i att klänningen såg ut att bestå av två delar.

2007-12-13 @ 11:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: