Greve Carl Johan Bernadotte af Wisborg är död

Igår rapporterade hovet att kungens farbror, Greve Carl Johan Bernadotte af Wisborg, avlidit vid en ålder av 95 år. Han var son till Gustav VI Adolf och hans första hustru, kronprinsessan Margareta (Margaret of Connaught). Det bör även nämnas att Carl Johan Bernadotte, fram till i lördags, var drottning Victoria av Englands (1819-1901) sista levande barnbarnsbarn. Han var därigenom tremänning med tsar Nikolai och kejsarinnan Alexandras fem barn - en svindlande tanke. Greve Carl Johan Bernadotte af Wisborg sörjs närmast av sin hustru Gunilla.





För den som är intresserad av att läsa mer om Carl Johan Bernadotte rekommenderar jag det senaste numret av Kungliga Magasinet. Där finns ett flera sidor långt reportage om greven.


Postat av: KAtarina

Sorgligt! Gillat Carl Johan hela mitt liv!

2012-05-07 @ 09:18:02
Postat av: Linnéa

Sv: Ja, det var den! Jag rekommenderar den, läser boken nu också =)

2012-05-07 @ 12:58:15
URL: http://fantasygalen.blogg.se/
Postat av: Elin

Extremt sorgligt!

2012-05-07 @ 17:33:36
Postat av: Emma

RIP

2012-05-07 @ 17:34:03
Postat av: Lisabell

Jag vill inte verka petig, men Carl Johan var son till

Gustaf VI (Sjätte) Adolf, inte till Gustaf IV (Fjärde) Adolf, som var son till Gustaf III på 1700 talet.

RIP iallafall :(

2012-05-07 @ 19:26:38
Postat av: Anonym

Jag vill inte verka petig, men Carl Johan var son till

Gustaf VI (Sjätte) Adolf, inte till Gustaf IV (Fjärde) Adolf, som i sin tur var son till Gustaf III på 1700 talet.

RIP iallafall :(

2012-05-07 @ 19:27:26
Postat av: Erika

Hej Lisabell,



Att påpeka ett uppenbart fel är inte att vara petig. Det var pinsamt gjort av mig - särskilt eftersom jag själv brukar vara ganska petig. Nu är dock felet åtgärdat. :)

2012-05-07 @ 19:48:53
URL: http://priggles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: