Tankar kring bröllopet

Innan jag tar itu med att berätta vad respektive kunglighet hade på sig och andra intressanta fakta kring bröllop så delar jag med mig om mina åsikter om detta bröllop.

Är det någon mer än jag som är fruktansvärt besviken? Har har man i flera månader sett fram emot "århundrats bröllop" och sedan slutar det med att man sitter och tittar på något som mer liknar en begravning. Det var så fruktansvärt stelt och konservativt. Jag hade förväntat mig att detta bröllop skulle vara bättre och mer storslaget än Victoria och Daniels, men det var det verkligen inte. Nej, bröllopet var en stor besvikelse. För det första, såg inte Kate och William särdeles uttråkade ut? Visserligen var de nog väldigt nervösa, men de såg inte alls så kärleksfulla och glada ut som Victoria och Daniel. För det andra, varför visades det bara bilder på brittiska kungligheter och David och Victoria Beckham? Jag hade ju sett fram emot att få se Victoria och Daniel, drottning Margarethe och andra europeiska kungligheter. Margarethe såg jag visserligen en kort skymt av men det var allt. För det tredje, varför envisas de med att vara så fruktansvärd konservativa? Ceremonin var verkligen inte särskilt underhållande. Själva vigseln var över på tre sekunder och sedan var man tvungen att sitta och lyssna på psalm efter psalm som sjöngs på uråldrig engelska eller latin. Nej, nog var det mer fart och fläkt på Victoria och Daniels bröllop alltid. Denna dag blev inte så magisk som jag trodde att den skulle bli och bröllopet var absolut inte århundrates största och mest storslagna. Jag är djupt besviken!

Vad tyckte du om bröllopet? Kommentera och berätta. Glöm inte att betygsätta bröllopet.

Betygsätt bröllopet

View Results
Create a Poll



Postat av: Eva

Jättetråkigt bröllop! Väntade på att det skulle ta slut.

2011-04-29 @ 17:18:59
Postat av: Diana

Jag håller med dig, vilken besvikelse! Hennes klänning var snygg (fast väldigt lik prinsessan Maries), men det var nog det enda positiva.

Sååå stelt, de såg inte kära ut och bara så långtråkigt. Trist för folket som samlat dessutom att de inte åkte en längre sträcka med vagnen.

2011-04-29 @ 19:33:37
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Josie

Amen to that.

2011-04-30 @ 14:04:49
Postat av: Bukfaçon

Får jag inledningsvis säga att Din blogg faschinerar mig? Jag tittar in här emellanåt och tycker att Dina en smula okonventionella ämnesval och Dina kunskaper är uppfriskande! Bloggar där bloggaren skriver i egna specialämnen är oftast de intressantaste.

Jag såg inte bröllopet mellan makarna Cambridge, men har sett en del stillbilder. Det värsta var nog Herr Beckhams fullständiga oförmåga att bära sitt ordenstecken av Storbritanniska Imperieorden. Fel klädsel och dessutom på höger sida (på slaget). Jösses!

Keep up the good work, Mademoiselle!

2011-05-06 @ 22:22:08
URL: http://bukfacon.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: