Sekelskiftets Luft

Bästa vänner!

Idag är en historisk dag, för idag inviger jag nämligen min nya blogg: Sekelskiftets Luft.
I denna blogg kommer jag att behandla ämnen som inträffade åren 1850-1950, men jag kommer dock främst inrikta mig på just; sekelskiftet, därav sekelskiftets luft. Jag utlovade på min andra blogg, som fortfarande är i bruk, www.priggles.blogg.se att jag skulle visa hur en graviditetskorsett såg ut kring sekelskiftet 1900. Jag skall hålla mitt löfte och inte göra er besvikna.

Denna korsett användes under de första månaderna av graviditeten och den går att öppna både fram och bak. Under de sista tre månaderna visade sig kvinnor oftast ej ute, utan vistades istället hemma, eller som i de svåra fallen, i sängen.

image1


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: