Drottning Alexandras brudklänning

Denna vackra skapelse bar prinsessan Alexandra av Danmark (dotter till Kung Kristian XI av Danmark) då hon gifte sig med drottning Victorias av Englands äldste son, prins Edward av Wales den 10 mars 1863. Klänningen ingick i uställningen A Century of Queen's Dresses 1840 - 1947 som visades på Kensington Palace under våren 2002. 




Postat av: Diana

Shit vad snygg! Förutom lite där uppe vid bysten så hade den mycket väl fungerat att ha på sig idag med! Jag hade lätt gift mig i den!



Sv: Aha, därför de var så lika!

2011-01-03 @ 14:07:38
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Gealach

Hejsan! Jag hittade ett inlägg i en blogg som jag följer, och tänkte genast på dig. Den bloggen är mycket intressant för övrigt också:

http://madameguillotine.org.uk/2011/01/08/dresses-of-the-last-two-romanov-empresses/

2011-01-08 @ 15:54:57
URL: http://gealach.wordpress.com
Postat av: Blessing

Hej hittade din blogg av en händelse. Vilket härlig blogg. Och vad duktig och flitig du är..Underbart att läsa och framför allt titta på romantikens kläder..Jag riktigt gottar mig..ler..har av någon anledning bara lust att frossa i allt sidenfras och brokader från världen alla hörn..Jag älskar tyger och handarbetar själv..Vilken inspiration med mönster och färger..Och vilket hantverk dessa sömmerskor utförde. Jag tänker då mest på alla broderier..Tack för fina och intressanta inlägg. Man blir ju kär i kärleken att titta in här..Återkommer..Med vänliga hälsningar Blessing.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: