Filmtips: Романовы. Венценосная семья (The Romanovs: An Imperial Family)

Романовы. Венценосная семья är en ryskproducerad film från 2000. Filmen följer den sista tsarfamiljens sista år livet - från det att tsar Nikolai II abdikerar tills det att familjen mördas i Ekaterinburg 1918. Enligt min åsikt är det här den absolut bästa och mest historiskt korrekta filmen om den sista tsarfamiljen. Sceneriet är nästintill perfekt och skådespelarna är mycket bra (det är dock synd att man inte behöll Lynda Bellinghams, som spelar Alexandra, engelska repliker utan valde att dubba hennes repliker till ryska). Filmen har vunnit flera priser och blivit mycket populär bland historiker och "Romanovfans".




Filmen är på ryska men den finns att se på flera ställen med engelsk text.
Klicka här för att se den på youtube eller här för att ladda ner filmen.

Del ett av filmen med engelsk text kan ses nedan:



Postat av: Linnéa

Åhh, jag måste se den!! :D Tyvärr kan jag inte se så mycket på youtube för mitt internet är knäppt. Hm :/

2010-07-24 @ 17:15:51
URL: http://fantasygalen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: