Änkekejsarinnan Maria Feodorovnas vackra klänningar!

Änkekejsarinnan Maria "Minnie" Feodorovna Romanova (hustru till tsar Alexander III och mor till tsar Nikolai II) var känd för sitt ungdomliga yttre och sin utmärkta klädstil. Enligt uppgifter skall hon ha sagt: "Bredvid en ung tsar måste där stå en ungdomlig mor". Hon såg flera år yngre ut än sin sonhustru Alexandra Feodorovna och rykten florerade att änkekejsarinnan genomgått en skönhetsoperation tillsammans med sin syster Alexandra, drottning av England.

Jag har hittat två bilder som visar bilder på tre av Minnies minst sagt ståtliga klänningar. Jag är ENORMT avundsjuk! Klänningen på den första bilden visar två av Minnies tjusiga aftonklänningar och den andra bilden Minnies hovdräkt (lägg märke till de långa breda armarna och de blottade axlarna). Visst är de otroligt vackra?



Postat av: Anonym

kan inte du berätta lite om sissi och varför du är tsartrogen. Jag gillar själv romanovs historia men har aldrig satt fingret på varför jag gillar dom. Alla säger jämt att dom inte var bra för att tsaren levde i lyx medans folket dog av svält.



Hoppas du förstår vet inte riktigt hur jag ska förklara. (:

2010-01-04 @ 14:11:11
Postat av: Eva

Åh, jag älskar såna där klänningar. När jag ser dem önskar jag bara att jag levt på den tiden :-) Blir inspirerad att börja teckna också.

2010-01-04 @ 15:12:12
URL: http://detspokar.blogg.se/
Postat av: Marica

Vilken häftig blogg jag hittat till. Suttit och kollat på en massa bilder du färglagt. Så fina. Upptäcker också att du är väldigt intresserad av Romanov släkten. Jag är faktiskt släkt med Romanov. Kommer inte exakt ihåg hur men en kusin flyttade till sthlm och det är i det ledet jag härstammar från. Har ett svagt minne av att det skulle vara en kusin till Anastasia men jag har inte lyckats hitta kusinens namn. Jag vet nämligen inte vad hon hade för efternamn både före och efter giftermål. Min faster har all denna information. Hon har även en massa brev och information om Romanov och om du är intresserad kan jag se om jag kan få kopior på det.

2010-01-04 @ 15:55:58
URL: http://ventesimo.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Ja, jag har sett klänningarna förut, de är så vackra!! <3 Avis

2010-01-04 @ 16:21:26
URL: http://fantasygalen.blogg.se/
Postat av: Milli

åh tänk om man någon gång bara skulle få chansen att prova någon av de där <3

2010-01-12 @ 23:32:39
URL: http://emeliemillinordin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: