Ett utdrag ur Karin Perovna Rogatjevas lyckliga liv

När min kära vän Karin fyllde 17 år skrev jag en berättelse om henne och "Gösta" och gav den i present. Nu, tre år senare, känner jag att det är dags för en uppföljare. Jag är säker på att Karin är nyfiken på vad som hände med henne och Gösta.

Min avsikt är inte att i detta inlägg avslöja historien, utan bara presentera de karaktärer vilka medverkar i "Ett utdrag ur Karin Perovna Rogatjevas lyckliga liv". Eftersom allt jag nuförtiden gör har en koppling till Ryssland så har självklart berättelsen ett ryskt tema. Jag bör även nämna att i denna berättelse medverkar inte enbart Karin, utan även den gamla fyran.

Karaktärer:
Karin Perovna Rogatjeva
Gösta Ivanovich Rogatjev, hennes make
Boris Göstevich Rogatjev, deras son

Astri Ulfovna Pusjkinskaja, hustru till den kända poeten och prosaförfattaren Aleksander Pusjkin
Maria Aleksandrovna Pusjkinskaja, hennes äldsta dotter
Dunja Aleksandrovna Pusjkinskaja, hennes yngsta dotter

Linnéa Bossovna Muromskaja, varietéartist
Mathilda Kristoffovna Muromskaja, hennes dotter

Erika Feodorovna Romanova, storfurstinna av Ryssland
Elizaveta Sergevna Romanova
Tatiana Sergevna Romanova
Alexandra Sergevna Romanova         - hennes döttrar
Katarina Sergevna Romanova
Julia Sergevna Romanova

Jadu, Karin, hur blir fortsättningen på ditt och Göstas liv? Det får du veta på din födelsedag:)

Postat av: Ika

Hahahaha, helt oslagbart! XD

2009-02-20 @ 20:42:36
Postat av: Karin

Haha! Och Astri som Pusjkins hustru! Nu ser jag fram emot min 20årsdag med ännu större glädje!

2009-02-21 @ 13:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: